وال استریت ژورنال گزارش داد که بیمارستان تحقیقاتی کلینیک مایو در حال آزمایش یک برنامه هوش مصنوعی به نام Med-PaLM 2 است. این برنامه یک نوع مدل زبانی است، به این معنی که می‌تواند مانند انسان‌ها زبان را بفهمد و از آن استفاده کند، براین اساس می‌توان از آن برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های پزشکی یا پاسخ به سؤالات پزشکی استفاده کرد. مدل Med-PaLM 2 گونه‌ای از مدل زبان دیگر به نام PaLM 2 است که توسط گوگل در کنفرانس خود به نام Google I/O در ماه می سال جاری معرفی شد. این مدل زبانی، چت‌بات گوگل به نام Bard را تقویت می‌کند.

به گزارش هوشیو، مقاله‌ای در وال استریت ژورنال می‌گوید؛ براساس یک ایمیل داخلی گوگل معتقد است که مدل زبانی Med-PaLM 2 می‌تواند به‌ویژه در کشورهایی که «دسترسی به پزشکان کمتر یا محدودتر» است، مفید واقع شود. Med-PaLM 2 نوعی برنامه کامپیوتری است که با استفاده از مجموعه‌ای خاص از اطلاعات مرتبط با تخصص پزشکی آموزش داده شده است. گوگل این برنامه را طوری طراحی کرده که برای مکالمات مربوط با مراقبت‌های بهداشتی در مقایسه با سایر چت‌بات‌های عمومی‌تر مانند Bing ،ChatGPT و حتی چت‌بات خود Google؛ Bard، بهتر کار کند. گوگل معتقد است که از‌آنجایی‌که این برنامه با استفاده از تخصص پزشکی آموزش داده شده است، برای درک و پاسخگویی به نیازهای خاص افرادی که در حال بحث در مورد موضوعات مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی هستند، پیشرفته‌تر، تخصصی‌تر و مجهزتر خواهد بود.

این مقاله همچنین به تحقیقاتی که گوگل در ماه مه در قالب یک فایل (pdf) عمومی ارائه کرده اشاره می‌کند که نشان‌دهنده آن است که Med-PaLM 2 هنوز از برخی مشکلات دقتی رنج می‌برد که قبلاً ما به دیدن آن‌ها در مدل‌های زبانی بزرگ عادت کرده‌ایم. پزشکانی که این مطالعه را انجام دادند دریافتند که پاسخ‌های ارائه‌شده توسط این مدل‌های زبانی یعنی Med-PaLM و Med-PalM 2، در مقایسه با پاسخ‌های ارائه‌شده توسط پزشکان، اطلاعات نامربوط و نادرست زیادی را در پاسخ‌های خود ارائه می‌دهد. این تحقیق نشان می‌دهد که اگرچه مدل‌های زبانی مانند Med-PaLM و Med-PalM 2 می‌توانند در برخی موقعیت‌ها مفید باشند، اما کامل نیستند و محدودیت‌هایی دارند که پزشکان انسانی ندارند.

با این حال، این مطالعه اخیر نشان داد که Med-PaLM 2 تقریباً در تمامی زمینه‌ها به جز چند معیار خاص، به خوبی پزشکان واقعی عمل کرده است.

WSJ گزارش می‌دهد که در طول آزمایش Med-PaLM 2، مشتریان بر روی داده‌های خود کنترل دارند، به این معنی که می‌توانند تصمیم بگیرند که چه کسی می‎تواند آن را ببیند و چگونه از آن استفاده شود. به‌علاوه، داده‌ها رمزگذاری شده‌اند، که دسترسی به آن‌ها را برای هر کسی (از جمله Google) بدون مجوز مناسب دشوار می‌سازد. اساساً، این بدان معناست که مشتریانی که از Med-PaLM 2 استفاده می‌کنند، می‌توانند اعتماد کنند که داده‌های آنها خصوصی و امن نگه داشته می‌شود.

گرگ کورادو، مدیر ارشد تحقیقات گوگل، به WSJ گفته است که،« Med-PaLM 2 (ابزار هوش مصنوعی طراحی شده برای کمک به پزشکان) هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد.» کورادو گفت که اگرچه او نمی خواهد شخصاً از این ابزار برای نیازهای بهداشتی خانواده اش استفاده کند، اما معتقد است که  Med-PaLM 2می‌تواند حوزه‌هایی را در مراقبت‌های بهداشتی به خود اختصاص دهد که هوش مصنوعی می‌تواند در آنها مفید باشد و آنها را حتی تا ۱۰ برابر موثرتر کند. در واقع بر اساس نظر گرگ کورادو Med-PaLM 2 این پتانسیل را دارد که پس از توسعه کامل، یک ابزار ارزشمند در مراقبت های بهداشتی باشد.

 

منبع: هوشیو

  • 1402/05/08
  • - تعداد بازدید: 126
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

خانه جایی است که سلامتی وجود دارد: چگونه سلامت دیجیتال می تواند خانه را به یک خانه پزشکی واقعی برای مصرف کننده تبدیل کند!

I. افراد
دریافت خدمات مراقبتی در خانه پتانسیل بسیار زیادی برای دریافت این خدمات به  راحتی و با کیفیت بالا و مقرون به صرفه قابل ارائه می باشد. جلوگیری از شرایط سطح پایین، اجتناب از بازدیدهای غیرضروری ED (تقریباً 19٪)، استفاده کمتر از سفارشات آزمایشگاهی، تصویربرداری و مشاوره، و کاهش زمان انتظار تنها تعدادی از مزایای بسیاری است که این مدل ها ارائه می دهند.
 
II. بیمارستان ها
برنامه‌های بیمارستانی در خانه که افراد را قادر می‌سازد مراقبت‌های حاد را در آسایش و راحتی خانه‌شان دریافت کنند، در کاهش عوارض و نرخ بستری مجدد و در عین حال کاهش هزینه‌های مراقبت تا 30 درصد یا بیشتر، مؤثر بوده است، که ناشی از صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از کاهش روزهای اضافی بستری و عوارض کمتر است و کاهش هزینه های سربار را نیز شامل می شود.
 
III. بخش ها
تعداد مصرف کنندگانی که به خدمات بهداشتی در خانه نیاز دارند قابل توجه است، اگرچه این نیازها بر اساس نوع مراقبت متفاوت است. برای تشریح این گروه‌ها، مصرف‌کنندگان را به چهار بخش مجزا دسته‌بندی می‌کنیم:
1. نیازهای لازم برای مراقبت مزمن
2. مراقبت پیشگیرانه مورد نظر
3. تازه ترخیص شده
4. مراقبت از آسایشگاه واجد شرایط
 
IV. سرمایه گذاری ها
سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های بهداشتی در خانه در پاسخ به همه‌گیری به طور معناداری سرعت گرفته است و از 2.2 میلیارد دلار در سال گذشته به 4.7 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده است. در حالی که فعالیت در سال 2022 نسبت به سال های گذشته نسبتاً کم بود، علاقه ذینفعان به مراقبت های بهداشت در خانه همچنان ادامه دارد.
 
V. پیش بینی ها
1. از آنجایی که صنعت به سمت ارائه خدمات مراقبتی بیشتر در خانه سوق پیدا می کند که در مقایسه با محیط های سنتی مراقبت حضوری، خدمات مراقبتی با هزینه کمتری را ارائه می دهند، تقاضا برای چنین خدماتی افزایش می یابد، بنابراین چرخه ای با بینش به سمت مراقبت مبتنی بر ارزش به حرکت در می آید.
 
2. از آنجایی که تقاضا برای مراقبت‌های بهداشتی همچنان به سمت پیشرفت است و دسترسی به مراقبت‌های پیشگیرانه در محیط‌های سنتی محدود و پرهزینه است، ذینفعان متصدی مراقبت‌های بهداشتی پیشنهاداتی را برای این خدمات در خانه توسعه خواهند داد.
 
3. با توجه به افزایش توانایی جمع‌آوری مجموعه‌های گسترده‌تری از اطلاعات کاربر، ارائه‌دهندگان برای ایجاد بینش عمیق‌تر در مورد مصرف‌کنندگان (بیماران) مجهزتر خواهند بود و بنابراین رویکردی کاملاً شخصی و شخصی برای ارائه مراقبت اتخاذ می‌کنند.
 
VI. چشم انداز
برای تحقق واقعی پتانسیل ارائه شده توسط خدمات سلامت در خانه، همکاری چند ذی نفع بین پرداخت کنندگان، ارائه دهندگان و سیاست گذاران مورد نیاز است و زمانی که با موفقیت مورد استفاده قرار گیرد، پتانسیل یک رویکرد بازطراحی شده، عادلانه تر و پایدارتر را برای حرکت مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.
 
منبع: 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار روز جهان,سلامت و هوش مصنوعی
  • کد خبری : 88232
کلیدواژه
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب